Kandidaadid Jõelähtme vallas

Jõelähtme

167 RENALTINI VILIPUS

Hilltop OÜ, juhataja

Jõelähtme

168 MARJU AOLAID

Haridus- ja Teadusministeerium, tõukefondi arendustegevuste projektijuht

Jõelähtme

169 TAIVO VIRVE

Margoo OÜ, juhatuse liige

Jõelähtme

170 RIIN PAJULA

Arvestusabi Osaühing, tegevjuht

Jõelähtme

171 TOOMAS KÜMMEL

pensionär

Jõelähtme

172 KÜLLI KALJULIND

Aruküla põhikool, õpetaja

Jõelähtme

173 JAAK NAIRISMÄGI

Enjoy Estonia OÜ, juhatuse liige

Jõelähtme

174 VLADISLAVA GRÜNTHAL

Maxima Eesti OÜ, teenindusjuht

Jõelähtme

175 TÕNU LAUTER

Marvek taksoteenus OÜ juhatuse liige, pensionär

Jõelähtme

176 TARMO PALDERMAA

OÜ Protrailer, juhatuse liige

Jõelähtme

177 KÜLLI TIIDEMANN

Neste Eesti AS, klienditeeninduse juht

Jõelähtme

178 MARIANN KASELA

Puudub. Kodune

Jõelähtme

179 TARMO KALJU

NC Partnerid OÜ, objektijuht

Jõelähtme

180 TOOMAS KAHU

UAB Boskalis Baltic, vanemtüürimees

Jõelähtme

181 KERLI KOLBERG

Pontu OÜ, perenaine

Jõelähtme

182 REIN PAJULA

pensionär

Jõelähtme

183 REBEKA-LISETTE VENDER

üliõpilane

Jõelähtme

184 TARVO VIRVE

Virestcon Ehitus OÜ, juhatuse liige, Viitar Projekt OÜ, juhatuse liige

programm JÕELÄHTME VALLAS 2025

Eesti hoidmiseks. Jõelähtme arenguks.

Isamaa seisab jätkusuutliku kogukonna, kõrge kvaliteediga puhta elukeskkonna ja tugeva Eesti eest!

Soovime Jõelähtme vallas tagada demokraatliku, avaliku ja läbipaistva valitsemise. Väärtustame haridust, tugevdame kogukondlikke sidemeid, kaitseme meie loodust, ajaloo- ja kultuuripärandit.

  1. Taastame ausa, kogukonda kaasava, demokraatliku valla juhtimise

Olukord: vallaelanike kaasamine oluliste küsimuste aruteludesse on ebapiisav. Elanike ettepanekutega ei arvestata. Jõelähtme vallal on kohtuvaidlused oma elanike ja maaomanikega elanike raha eest. Valla kohtuasjad on puudutanud rohkem kui 20e asula elanikke. Aastatel 20212024 suurenesid valla valitsemise kulud 61% ehk 15,25% aastas.

Lahendused 

  • Kaasame elanikud kõigi oluliste, sh arendus- ja planeerimisküsimuste aruteludesse. 
  • Järgime põhimõtet, et valla juhtimine peab olema vallaelanike teenistuses, mitte vastupidi.
  • Teavitame ja kaasame kogukondi aegsasti ja selgelt. Korraldame avalikud arutelud igas piirkonnas kohapeal, elanike jaoks sobival aja.
  • Käivitame tänapäevase lahenduse, mille abil hakkame korraldama kohalikke rahvahääletusi olulistel teemadel.
    • Muudame otsustusprotsessid avalikuks: lisaks volikogu istungitele ka komisjonide istungid avalikkusele huvi pakkuvatel teemadel.
    • Käivitame järelevalve hangete üle. 
    • Viime läbi valla valitsemiskulude analüüsi, tuvastame mittevajalikud kulud ja kokkuhoiu võimalused. 
  • Aja- ja rahakulukas kohtupraktika peab lõppema! 

 

  1. Läbimõeldud ruumiline areng

Olukord: kehtiv ja koostamisel olev üldplaneering on vananenud ega vasta praegustele vajadustele. Vald on jõudnud olukorda, milles uusarendused mitte ei lahenda, vaid lisavad aina uusi probleeme. Esineb seaduste ja kokkulepete rikkumisi arendajate poolt.

Külasid ja alevikke läbivad raskeveokid. Näiteks praegune vallavalitsus soosib suurarendust Liivamäe küla taha, kuid ei nõua arendajalt keskkonnamõjude hindamist ega liikluskorralduse lahendust. Liivamäe elanike üksmeelset vastuseisu ei arvestata.

Lahendused

  • Lõpetame üldplaneeringut muutvate detailplaneeringute algatamise kuni valla uue üldplaneeringu valmimiseni.
  • Koostame valla uue üldplaneeringu, mis vastab valla tegelikele vajadustele ja pikaajalisele perspektiivile.
  • Üldplaneeringus määrame: 
  • tiheasustusalad, 
  • äri- ja tootmismaad,
  • hajaasustuse tsoonid,
  • väärtuslikud põllumaad, mille säilimise tagame,
  • looduslikult tundlikud ja muudel põhjustel ehituskeeluga alad,
  • võimalikud teekoridorid.
  • Vajadusel algatame osaplaneeringud. 
  • Kindlustame elanikele ja ettevõtjatele, et nende kodu ja ettevõtlust ähvardavad häiringud, mida põhjustavad sh kaevandused ja uusarenduste ehitamine, ei ületaks riiklikult kehtestatud norme ning jääksid lühiajalisteks.
  • Vaatame läbi algatatud detailplaneeringud, mis ei ole kooskõlas kogukonna vajadustega,  üldplaneeringu eesmärkidega või kahjustavad looduslikke ja ajaloolisi väärtusi.
  • Nõuame arendajatelt kohustusliku taristu väljaehitamist enne ehituslubade väljastamist. 
  • Korraldame igakülgse järelevalve arendajate tegevuse üle.
  • Leiame lahenduse veokite ümbersuunamiseks Loo alevikus, võimalused selleks on olemas.
  • Me ei luba veokitrasside rajamist elurajoonidesse.
  • Väldime Viimsi, Rae jt Harjumaa valdade kiire kasvuga seotud probleemide kordumist.

 

  1. Tugev haridusvõrk ja noorte võimalused

Olukord: elanikkonna kasvust tingitud ruumipuudus koolides ja lasteaedades. Individuaalse arengu tagamiseks ja vaba aja veetmiseks võiks huviringide valik suureneda.

Lahendused 

  • Analüüsime ja seejärel parendame haridusasutuste ruumide kasutust koostöös haridusasutuste juhtkondadega.
  • Leiame rahalised võimalused täiendavate kooli- ja lasteaiaruumide ehitamiseks, sh. lasteaed Liivamäe külla.
  • Leiame õpetajad igale ametikohale ja tagame kvaliteetse hariduse igas vanuseastmes.
  • Hüvitame õpetajatele kutse taotlemise kulu.
  • Tugevdame põhikoolide hariduse kvaliteeti ja jätkame keskkooli pidamist vallas. 
  • Tagame mitteformaalõppe arvestamise formaalõppes. 
  • Arendame huviharidust ja noorsootööd koostöös MTÜ-de ja kogukonnaga, sh kutsume vallaelanikke üles oma erialase pädevuse ja huvide piires huviringe käivitama. Aitame käivitada reaal-, loodusteaduste ja inseneeria valdkonna kursusi ja huviringe noortele ja täiskasvanutele. 
  • Võtame valla rahvamajade ja Loo Kultuurikeskuse ruumid huvitegevuseks kasutusele. Vajadusel on võimalik kaaluda ka raamatukogude ruumide kasutamist.
  • Planeerime ja rajame noortele pumptrack’i.

 

  1. Loodus- ja elukeskkonna kaitse ning tasakaalustatud areng

Olukord: üle võimete kasvanud kaevandamissurve, arendussurve, surve mahukaks loodusressursside kasutamiseks või hävitamiseks. Tallinna Jäätmete Taaskasutuskeskus (TJT) kui häiringute allikas. 

Lahendused

  • Pidurdame uute kaevanduste avamist Jõelähtme vallas. Seisame vastu uute kaevanduste avamisele ja olemasolevate laiendamisele, mis kahjustavad elukeskkonda ja langetavad kinnisvara väärtust.
  • Tellime põhjaveevarude auditi ja võtame tulemused arvesse üldplaneeringu koostamisel. Kaitseme põhjavee ja pinnavee varusid. Tagame joogivee kättesaadavuse kogu vallas.
  • Nõuame TJT jäätmekäitluse nõuete järgimist.
  • Tugevdame koostööd Tallinna Linnakantseleiga kui TJT omanikuga, et vähendada TJT tegevusest tulenevaid häiringuid ja keskkonnasaastet. 
  • Säilitame rohealad, kaitseme loodusväärtusi, säilitame olulised puhkealad. Ei vähenda rohekoridore.
  • Eelistame keskkonnasõbralike ettevõtete lisandumist valda.
  • Toetame mõne tehisala, näiteks lõpetatud kaevanduse ala muutmist spordi- ja turismiobjektiks Rummu eeskujul: korraldame läbirääkimisi maaomanikega, kuulutame välja idee- ja ettevõtluskonkursid.
  • Kaardistame invasiivsete võõrliikide levikut ja koordineerime nende tõrjet riiklike tõrjeprogrammidega, sh korraldame hispaania teetigude kogumiskonteinerite paigalduse ja äraveo valla kuludega.

 

  1. Liikuvus, taristu ja elukeskkond, kriisivalmidus

Olukord: valla teedevõrk vajab parendamist. Kinnisvaraarendajate panus teedevõrgu arendamisse ei ole piisav. Kriisivalmidus on nõrk.

Lahendused

  • Kaardistame sõiduteede laiendamise ja parendamise vajadused koostöös asulatega.
  • Kaardistame uute kergliiklusteede vajadused koostöös küladega, sh Haljava külast Raasiku suunal, KaberneemeHaapse, KostivereJõelähtme, JõelähtmeKoogi, Kostiranna külast Maardu suunal, Rebala külas, HaljavaJägala külade piirkonnas.
  • Nõuame kinnisvaraarendajatelt suuremat panust taristute väljaehitamisel, sh teed, trassid, tänavavalgustus, varjumiskohad.
  • Algatame koostöös riigiga Jõelähtme valda poolitava Peterburi maantee aluste väiketunnelite projekteerimise kergliikluse ning kohaliku sõiduautoliikluse jaoks.
  • Algatame koostöös riigiga Jõelähtme–Kaberneeme maantee renoveerimise ja kergliiklustee ehitamise.
  • Arendame koostööd ühistranspordi ettevõtetega, et saavutada optimaalseimad ühistranspordi graafikud Tallinna suunal ning vallasiseselt. 
  • Viime läbi küsitluse, kas Loo-Liivamäe piirkonna noortel ja jagamismajanduse huvilistel on huvi Bolt Drive autorendi, elektritõukerataste rendipiirkonna laienemise vastu vms vastu.
  • Suurendame kriisivalmidust: kaardistame olemasolevad joogiveekaevud, tanklad, kauplused, esmaabipunktid, varjumiskohad. Jõelähtme vallas peavad olema elementaarsed võimalused kriisiga toimetulekuks kohapeal.
  • Soodustame kerksuskeskuste (kriisiabikeskuste) rajamist küladesse ja alevikesse. Rahastuse allikad: kohaliku elu edendamisele suunatud rahastusprogrammid, vallavalitsuse eelarve, arendajad, piirkonna ettevõtted, riik, elanikud.
  • Uurime vajadust busside käimapanemiseks Loolt ja Liivamäelt Lagedi raudteejaama ja Kostiverest Aruküla raudteejaama.

 

  1. Kogukonnakeskne sotsiaalne ja kultuuriline elu. Turism

Olukord: kõigi elanike oskused asjaajamiseks vallamajas ei ole piisavad, õige ametniku leidmine ei ole lihtne.

Kogukonnad vajavad juurde rahalisi vahendeid. Kohalikud turuplatsid puuduvad. Külalisetendused toimuvad naabervaldades. 

Lahendused

  • Loome kogukonnatöötaja ameti, kes abistab elanikke vallamajas asjaajamisel.
  • Suurendame kohalike MTÜde ja külaseltside rahastust vähemalt 500 euro võrra aastas.
  • Käivitame vallas kohalikud turuplatsid, kus saab müüa kohalikke aia- ja põllusaadusi ning käsitöötooteid.
  • Kaotame reklaamimaksu valla väikeettevõtjatele ja rahvastikuregistri järgi Jõelähtme vallas elavatele kauplejatele.  
  • Edendame kultuuri- ja vabaaja veetmise võimalusi koostöös kogukondadega.
  • Arendame koostööd kultuurikeskuse ja rahvamajade ning teatrite ja kontserdikorraldajate vahel: kutsume esinejaid valla rahvamajadesse ja kultuurikeskusse. Loome tingimused nii suvisteks kui talvisteks kultuurisündmuste korraldamiseks.
  • Loome muinsuskaitseala- ja turismiettevõtluse koordinaatori ametikoha Rebala muinsuskaitseala pakutavate võimaluste paremaks kasutamiseks ja kohalike elanike ning ettevõtjate abistamiseks riiklike toetusmeetmete taotlemisel.

 

  1. Terviseteenused. Eakad ja vähekindlustatud elanikud. Lastega pered

Olukord: perearstikeskused on ülekoormatud, nimistutes on normist rohkem patsiente.

Lahendused

  • Kuulutame koostöös Tervisekassaga välja konkursi kolmanda perearsti leidmiseks Loo alevikku ja täiendava meditsiinipersonali leidmiseks Jõelähtme valda. 
  • Planeerime Loole suuremad tervisekeskuse ruumid. 
  • Arutame perearstikeskustega läbi, mida on tarvis töö paremaks korraldamiseks ja meditsiinipersonali optimaalseima kättesaadavuse tagamiseks.
  • Säilitame olemasolevad toetused valla eakatele ja vähekindlustatud elanikele. Kasutame valitsemiskulude kokkuhoiust tekkivaid rahalisi vahendeid muu hulgas täiendavateks toetusteks.
  • Suurendame ranitsatoetust 200 euroni.
  • Jätkame koolitoetuse maksmist.
  • Juubelitoetus alates 70. sünnipäevast 100 eurot.
  • Säilitame jõulutoetuse eakatele, paljulapselistele peredele ja peredele, kus kasvab puudega laps.
  • Säilitame lasteaiakohatasu soodustuse rahvastikuregistri järgi Jõelähtme vallas elavatele lapsevanematele, kelle laps käib lasteaias Jõelähtme vallas.

 

  1. Kaasav eelarve

Olukord: kaasava eelarve konkursi tulemus sõltub hääletajate arvust. Projektipõhiste rahastuste tingimused vajavad paindlikkust.

Lahendused

  • Kehtestame uue hääletuskorra, millega hääletaja saab hääle anda ühele suurema asumi ja ühele väiksema asumi projektile. 
  • Loome võimalused mitme asumi ühisprojektideks.
  • Pakume projektikirjutamise infopäevi ja lühinõustamist, pikendame projektide esitamise tähtaegu. Viime abikõlbulike kulude loetelud vastavusse tegelike vajadustega.

 

  1. Loo alevik kui suurim asula vallas

Olukord ja lahendused

  • Raskeveokid –> suuname veokid ümber aleviku.
  • Kõrghoonete sobivus/sobimatus –> koostame uue üldplaneeringu elanikke kaasates.
  • Tehaste asukohad –> lubame uusi tootmisüksusi ainult Peterburi tee ja Loovälja tee äärde, vastavalt üldplaneeringule.
  • Loo koolimajas puuduvad spordiruumid –>spordiruumid peavad kuuluma kooli juurdeehituse projekti.
  • Loo koolimaja laiendamine peasissekäigu poole on enamiku elanike hinnangul sobimatu –> kuulutame vajadusel välja uue arhitektuurikonkursi. Säilitame kooli fassaadi ja kooliesise haljasala lendude istutatud puudega.
  • Loo spordihoonet peab ülal vald, kuid arvestatav hulk kasutajaid on väljastpoolt valda –> hoone kasutamine vallaelanike poolt tuleks muuta prioriteetseks. Vaatame üle spordihoone ruumide kasutuse. 
  • Puudub haljasalade pargilik kvaliteet –> arendame olemasolevaid Loo rohealasid koostöös elanikkonnaga.
  • Puudub avalik tualett –> rajame tualeti bussipeatuse lähedusse.
  • Parkimiskohtade puudus keskparklas –> parkimisvõimaluste laiendamine, sh peatänava ääres.

 

  1. Maksustrateegia ja vee hind vallas
  • Isamaa ei tõsta vallas maamaksu. Elanikkond vajab puhkust maksutõusudest.
  • Kuulutame välja ideekonkursi, kuidas mõjutada vallas elavaid, aga mujal registreeritud elanikke end Jõelähtme valda registreerima. Valla elanikuks registreeritud inimesed määravad tulumaksu laekumise vallale.
  • Vähendame vallale kuuluvate ettevõtete nõukogude ja juhatuste liikmete arvu, samuti analüüsime vallale kuuluvate ettevõtete kulusid. 
  • Hoiame vee hinna kontrolli all. Kaotame eraldi mõõdetavalt kastmisveelt kanalisatsioonitasu kuni 10 m3 ulatuses perioodil mai–september.

 

Meie usume, et Jõelähtme vald peab arenema tasakaalukalt, lähtudes kogukonna vajadustest ja Eesti kestmisest. Seisame ausa, hooliva ja kindlameelse juhtimise eest.